Trainingskamp Gran Canaria verslag dag 1

Altijd een aardig begin van een 8-daags trainingskamp om op de eerste dag gelijk een nachtje door te halen!

Vanwege de vluchttijden waren we genoodzaakt om collectief om 02.00 uur in Rossum (GLD) af te spreken. Het collectief van Cycloteam.nl bestond vanochtend vroeg uit de volgende 14 kleppers:
Erik, Sjoerd, Ramôn, Willem, Jeroen, Gijb, Martijn, Joop, Fred, Hans en een vierkoppige bestuursdelegatie bestaande uit Daan, Peter, Christian en mezelf.

Voor vele betekende dit onprettige tijdstip dat er in zijn totaliteit nog geen enkel uurtje slaap aan te pas was gekomen. Toen de bus van sponsor Juijn vol was gepropt (ja het valt zelfs niet mee om 14 koffers en 11 fietskoffers/tassen in een luxe touringcar te krijgen…) begon onze fietsvakantie/trainingskamp pas echt.

Toen de bus eenmaal richting het vliegveld van Brussel vertrok, maakten enkele renners gewillig gebruik van deze rustpauze om eventjes een uiltje te knappen. Eenmaal aangekomen op het vliegveld deden we, nadat we met onze 11 fietskoffers toch een soort van attractie waren, nog even een bakkie om een uurtje of 05.00.

Nadat het toestel van Jetair na een kwartiertje vertraging toestemming had gekregen om richting het Spaanse eiland te vertrekken, vielen her en der weer wat oogjes dicht om alvast te dromen over de mooie dagen die zullen komen..

Iets over 10 lokale tijd waren we gearriveerd en nog geen 1,5 uur later stonden we in onze luxe vakantievilla in Maspalomas. Hier werden we zeer gastvrij onthaald en bleken de koelkasten zelfs gevuld te zijn met de broodnodige eerste proviand. Ook konden we allen vaststellen dat de foto’s die ons deden beslissen om naar deze plek af te reizen, geen afbreuk deden aan de werkelijkheid. Met andere woorden, de villa is echt top! Met jacuzzi, zwembad, ligstoelen, dakterras, bioscoopzaal, wifi internet, elke kamer voorzien van tv, bioscoopzaal incl. poulebiljart en tafelvoetbal, buiten tafeltennistafel, luxe keuken, goede bedden, lekkere douches, 2 wasmachines en drogers, playstation 3 en Wii….ja wat wil je nog meer met een groep!!
beoordeel zelf de foto’s maar eens! Onze ‘schotse’member Wilco was inmiddels ook gearriveerd en zodoende was het gezelschap met 15 man bijna compleet. Enkel Tonny komt nog een dagje later.

En dat we met een temperatuur van ruim 20 graden al in het bubbelbad zijn gedoken, mag natuurlijk ook niet vreemd klinken!

De eerste tocht die we ondernamen was eventjes om de benen aan het vele nog te komen klimwerk laten wennen. Slechts een kilometer of 32, maar wel met een lekker klimmentje. Ondanks het feit dat we een collectief slaaptekort hadden en het toch ook wel heel lekker was om lekker in het zonnetje te blijven liggen (of bubbelen),werd er na een rustig begin toch even koers gemaakt. Blijkbaar wilde men even een gevoel hebben hoe het met de conditie gesteld is…De punten voor de bergprijs gingen dit keer naar Erik..(al bleek hij deze ’s avonds voor het ingaan van de avondetappe alweer te verspillen…).

Nadat we als renners zo’n 1,25uur losgefietst hadden, werden we door de chefkoks Jeroen en Daan getracteerd op een heerlijke pastamaaltijdmet salade! Met bijpassende wijn, alwaar de 5 gekochte flessen als zoetjes broodjes over de toonbank vlogen, restte ons deze avond niet al te gek te doen en gingen de meest verstandigen al voor 21.00 uur het ‘mandje’ in. Morgen staat een uurtje of 4 op het programma. Uiteraard weer met het nodige klimwerk, want daar ontkom je hier bijna niet aan.

Het moge duidelijk zijn dat de eerste dag alweer een lekker beginnetje is geweest want wat nog gaat komen. Blijkbaar zijn op dag 1 toch 13 man aan de ‘avondetappe’ begonnen….ja, het gaat zeker weer een Cycloteam.nl waardig trainingskampje worden!

Volg ons op twitter of facebook voor up to date informatie. Uiteraard komen wij morgen weer terug op de bevindingen van dag 2!